Tuesday 2 July 2013

PREMIUM BEAUTIFUL : Sakit Kuning Pada Baby


REPUBLIKA.CO.ID, WASHINGTON -- Jaundice atau sakit kuning merupakan kejadian umum pada bayi yang baru lahir. Ini mempengaruhi 60 persen dari semua kasus bayi yang baru lahir.

Berikut adalah beberapa hal tentang jaundice pada bayi yang perlu anda ketahui. Informasi berikut dikutip dari SymptomFind, berdasarkan keterangan Mayo Clinic Amerika, dikutip Ahad (6/1).

Bayi yang terkena penyakit kuning tingkat sedang, biasanya akan hilang sendiri setelah sepakan atau dua pekan. Dokter mungkin akan menyarankan anda untuk meningkatkan intensitas menyusui anda untuk bayi anda.

Namun, jika bayi yang baru lahir terkena penyakit kuning yang parah, maka mereka mungkin membutuhkan intervensi lain. Misalnya dengan cara:

1. Pengobatan fototerapi

Selama fototerapi, bayi ditempatkan dalam inkubator dimana ia akan dikenakan cahaya khusus. Lampu ini memiliki efek langsung pada Bilubirin dan membuatnya lebih mudah untuk dikeluarkan dari dalam tubuh bayi melalui air seni dan buang air besar. selama pengobatan ini, bayi anda hanya akan memakai popok dan penutup mata pelindung saja.

2. Transfusi intravena imunoglobulin

Ini biasanya dilakukan jika golongan darah bayi dan ibunya berbeda. Bayi akan disuntikkan protein untuk memerangi antibodi dari darah ibu yang menghancurkan sel darah merah pada darah bayi. Jenis pengobatan ini membuat bayi tak lagi terkena penyakit kuning.

3. Pencucian darah

Jika penyakit kuning tak lagi merespons pengobatan lain, maka transfusi darah harus dilakukan. Selama proses ini, darah bayi dibuang sedikit demi sedikit. Darah kemudian diberikan perlakukan khusus, yaitu membersihkannya dari Bilirubin. Setelah darah bersih, maka kembali ditransfusikan ke bayi.

 Antara Faktor Bilirubin Meningkat Kepada Bayi :

1) Bayi tidak diberi susu badan sepenuhnya.
2) Jaundis akan kerap berlaku pada bayi yang pramatang atau tidak cukup bulan.
3) Sel darah merah bayi mempunyai tempoh hayat yang lebih pendek dan pecah dengan lebih cepat.
4) Lebam pada bayi yang disebabkan proses kelahiran seperti kaedah vacum yang menyebabkan sel darah merah rosak.
5) Darah ibu dan darah bayi tidak serasi.
6) Ibu menghidap kencing manis.
7) Penggunaan oxytocin ketika proses kelahiran.
8) Bayi lelaki Asia mempunyai peratusan demam kuning yang lebih tinggi berbanding bayi perempuan.


Macam mane premium beautiful boleh mengetasi masalah sakit kuning terhadap baby





   Premium Beautiful dicipta daripada gabungan kepakaran 3 negara (Jepun, Amerika syarikat, Jerman), yang memberi kesan kepada kesihatan dan kecantikan di mana ia menyumbang 70% kepada kesihatan dan 30% kepada kecantikan dan hasilnya 100% keyakinan . 

Produk ini telah mendapat pengiktirafan SUPERBRAND dan turut diiktiraf oleh Persatuan Pakar Tulang Belakang Amerika Syarikat, Kanada dan Quebec. Keunikan produk ini adalah, ia menggunakan teknologi Far Infra-Red ray (FIR).

Pengguna Premium Beautiful bukan sahaja dapat menikmati kesan-kesan daripada pemakaian malah dapat menikmati jaminan produk seumur hidup (LIFETIME WARRANTY).



FIR( far infra-red)

FIR ialah gelombang cahaya matahari yang biasanya diperolehi di waktu pagi ( 8am-10am). Saintis Jepun telah menemui satu mineral yang boleh memancarkan gelombang yang sama seperti FIR dan mineral ini telah disalut ke dalam bebenang yang digunakan untuk membuat PB.



Kebaikan FIR:
- Melancarkan peredaran darah 

- Membantu mengawal-atur hormon 

- Mengurangkan radang dan edema (bengkak) 

- Meningkatkan metabolisma 

- Membantu pemyembuhan sel-sel tisu badan 

- Membantu meningkatkan immunisasi badan 

- Mengurangkan kepenatan dan kelesuan dari aspek 
  fizikal dan psikologi. 





 Nak dapatkan rebate premium beautiful pun cepat-cepat la call i okay...Boleh bagi free fitting n free consultation.

Azura
call/ms :0136789014
whatsapp : 010-8288145

No comments:

Post a Comment